Case study Heleen Klop - PicturePresent

Case study Heleen Klop

Heleen Klop, eigenaar van Heleen Klop Fotografie werkt al geruime tijd met PicturePresent en met veel positieve resultaten! Lees hieronder meer.

1. Wat voor type fotograaf ben je?
Ik ben een mensen-fotograaf en ik houd er van mensen vast te leggen zoals ze werkelijk zijn. Heerlijk vind ik het om gezinnen, kinderen en koppels op de foto te zetten, buiten op locatie. Dat geldt ook voor mensen die het moeilijk vinden om gefotografeerd te worden. Door veel van mijzelf te laten zien en door het gebruik van “Beloved technieken” lukt het me vaak snel een ontspannen sfeer te creëren. Na jarenlang als projectmanager gewerkt te hebben volg ik nu alweer bijna 5 jaar mijn hart en ik geniet er dagelijks van. Heerlijk hoe alles samenkomt met het hebben van een eigen bedrijf.

2. Wat voor type fotografie doe je veel en doe je graag?
Ik ben dol op het maken en bewerken van gezinsreportages. Kleine gezinnen met pasgeboren baby’s, grote gezinnen met opa’s en oma’s erbij, fantastisch! Waar het om draait is plezier hebben met elkaar. Een reportage mag een belevenis zijn, ongedwongen en speels. Het mooist zijn de eerlijke en echte emoties van mensen. Naast gezinsreportages maak ik ook bruidsreportages en ben ik gecertificeerd Beloved fotograaf. Bij Beloved draait het om eerlijke en natuurlijke emoties. Dat kan plezier zijn of de uiting van liefde en genegenheid tussen mensen. De technieken die typisch Beloved zijn pas ik toe in al mijn reportages en deze werken ook heel goed bij het maken van zakelijke portretten en reportages.

heleenklop02

“Gewéldig, die emails van PicturePresent wanneer een klant iets besteld heeft en dat het automatisch op mijn rekening wordt bijgeschreven.”

Heleen Klop

3. Wat is voor jou de meerwaarde van PicturePresent en hoe verschilt dit per type fotoshoot die je doet?
De absolute meerwaarde van PicturePresent voor mij is het gemak. Ik stuur mijn klanten de link naar de webstore op mijn website welke beveiligd is met een wachtwoord in verband met hun privacy. Zij zien een mooie slideshow met muziek of een photowall en kunnen eenvoudig foto’s of wanddecoraties bestellen. Ik vind het geweldig om te fotograferen en om met mijn bedrijf bezig te zijn maar wil niet het daadwerkelijk bestellen voor mijn klanten doen. Zij kunnen zelf op hun gemak thuis bekijken wat ze willen bestellen en doen dat zelf online op een tijdstip dat het hen uitkomt. De kans dat ik mogelijk het verkeerde bestel en daardoor ongewenste kosten maak is hiermee verdwenen. Ook bestellen ze vaak ook meer dan één keer! Ik vermeld ook altijd dat ze de link kunnen doorsturen naar familie en vrienden. Zo wordt er vaak ook door familieleden besteld: bestellingen die ik ánders niet zou hebben gekregen!

5. Wat zijn de reacties van jouw klanten op client sites en webstores?
Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve reacties van klanten. Ze vinden de slideshow mét muziek mooi en het bestellen is heel eenvoudig. Ik heb bij PicturePresent een demo-set besteld om mijn klanten de verschillende productmogelijkheden te kunnen laten zien zodat ze ook een beter beeld bij wat ze kunnen bestellen. De webstore ziet er professioneel uit en de afdrukken en wanddecoraties worden snel en goed geleverd. De enkele keer dat mijn klanten extra hulp nodig hadden werd het snel en goed opgepakt door PicturePresent.

heleenklop01

“Ik vind het geweldig om te fotograferen en om met mijn bedrijf bezig te zijn maar wil niet het daadwerkelijk bestellen voor mijn klanten doen.”

Heleen Klop

6. Naast fotograaf ben je ook ondernemer. Welke impact op zakelijk vlak heeft PicturePresent op je bedrijf?
Dat draai ik graag even om: ik ben in eerste instantie ondernemer en daarnaast ook fotograaf. ;-) Ik heb de tarieven van mijn reportages los gekoppeld van de foto’s. Dit omdat de ene klant graag een canvas voor aan de muur wil, een ander digitale bestanden wil en weer een ander wil graag meerdere afdrukken om in lijstjes te zetten. Ik lever nu bij iedere reportage een client site aan en stuur de link op zodra ik de foto’s klaar heb. Voor mij werkt dat sneller en effectiever dan een afspraak maken voor een bestelsessie waarbij mensen eerst willen nadenken voor ze daadwerkelijk willen bestellen.

7. Om welke redenen zou je collega’s aanraden om van PicturePresent gebruik te maken?
De belangrijkste reden om PicturePresent aan te bevelen is wel het gemak. De webstore ziet er goed uit, de afdrukken en wanddecoraties worden snel en goed geleverd en de enkele keer dat mijn klanten extra hulp nodig hadden werd het probleem snel en goed opgelost. Gewéldig, die emails van PicturePresent wanneer een klant iets besteld heeft en dat het automatisch op mijn rekening wordt bijgeschreven. Eigenlijk alleen maar positief.

Bekijk de website van Heleen Klop.
Lees ook wat andere fotografen vinden!

Enthousiast?

Wil je zelf ervaren wat onze voordelen voor jou zijn? Start een gratis account!

Start een gratis account!

Volg ons op Facebook

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van al het nieuws!