Handige extra's voor stock- en schoolfotografie - PicturePresent

Handige extra’s voor stock- en schoolfotografie

Groepeer client sites met ‘labels’?

Een handige optie voor schoolfotografen (maar ook voor stockfotografie of eventfotografie) is “Labels”.

Schermafbeelding 2014-10-01 om 12.30.31Door client sites van een label te voorzien kun je meerdere client sites met elkaar groeperen. Handig als je meerdere client sites van vergelijkbare fotoshoots hebt (bijvoorbeeld bij een bruiloft waarvoor je tevens een prewedding of loveshoot hebt gefotografeerd, maar het is zeker ook een nuttige voor schoolfotografen of stockfotografen die groepen foto’s willen categoriseren. Kortom een waardevolle functie voor alle shoots/events waarvoor je meerdere client sites hebt aangemaakt). De gegroepeerde client sites kun je in een speciale overzichtspagina presenteren aan je klant.

Bekijk een voorbeeld

GHFA voorbeeldLinks hiernaast zie je een voorbeeld van een overzichtspagina met stockfotografie (Historische stadsfoto’s). Vanuit de overzichtspagina kan de bezoeker doorklikken naar onderliggende webstores die van hetzelfde label zijn voorzien. Op dezelfde manier kan een schoolfotograaf natuurlijk ook per school een overzichtspagina aanmaken. Desgewenst kunnen onderliggende webstores van een wachtwoord worden voorzien.

Je opent deze overzichtspagina door over een labelnaam te gaan, en op de wereldbol te klikken. Communiceer deze link aan je klant.

Schoolfoto’s

Labels is een handige feature om ook bij schoolfotografie te gebruiken. Je maakt dan een label aan met de naam van de school en/of eventueel een label van de klasnaam. Geef elke client site die je van een kind en/of een klas aanmaakt daarna het desbetreffende label zodat bezoekers van die client site direct kunnen zien welke gerelateerde client sites er zijn en daar naartoe kunnen doorklikken. Een tip hierbij is om de client sites (zeer snel) aan te maken via onze Lightroom exportplugin!)

Gecombineerde bestellingen

Je klanten kunnen dan ook – handig! – een gecombineerde bestelling plaatsen bij meerdere webstores die samen in 1 groep zitten (en dus hetzelfde label hebben). Het voordeel is dat je klant dan maar 1x de behandelings- en verzendkosten hoeft te voldoen, combine-voorbeeldwat zeker in het geval van schoolfotografie erg gemakkelijk (en dus omzetverhogend!) werkt. Ouders die meerdere kinderen hebben in verschillende klassen, kunnen alles in 1 bestelling afhandelen!


Hoe gebruik je labels?

Zorg eerst dat je bent ingelogd op je account. Volg daarna het onderstaande stappenplan.

Stappenplan voor labels

(klik op de thumbnails om deze volledig te tonen)

Enthousiast?

Wil je zelf ervaren wat onze voordelen voor jou zijn? Start een gratis account!

Start een gratis account!

Volg ons op Twitter

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van al het nieuws!

Volg ons op Facebook